ako Únia funguje
Únia profesionálov verejného obstarávania (ÚPVO) funguje na princípe pravidelnej komunikácie jednotlivých členov za účelom naplnenia cieľov združenia. Okrem orgánov združenia definovaných v stanovách sú vytvárané pracovné skupiny špecializované na konkrétne oblasti a problematiky verejného obstarávania. Účasť v pracovných skupinách je dobrovoľná a každý člen má právo vzhľadom na svoju špecifikáciu a prax participovať v jednej alebo viacerých pracovných skupinách. Výstupy pracovných skupín sú prerokované výkonnou radou.
ÚPVO má ambíciu spolupracovať s inými profesijnými združeniami či inými organizáciami v SR aj v zahraničí, pričom vytvára pracovné skupiny a diskusiu k jednotlivým témam, resp. spolupracuje pri jednotlivých témach ako otvorené fórum širšiemu okruhu odborníkov v oblasti verejného obstarávania alebo v nadväzných či súvisiacich oblastiach.
ÚPVO tiež z vlastného podnetu alebo na požiadanie partnerov a partnerských organizácií resp. tretím osobám poskytne svojich odborníkov do pracovných skupín, konzílií alebo za účelom inej formy spolupráce pri riešení spoločných alebo súvisiacich či nadväzných tém.
orgány združenia
valné zhromaždenie
Je najvyšším orgánom ÚPVO, rozhoduje o všetkých kľúčových otázkach fungovania ÚPVO. Tvoria ju jednotliví členovia združenia (zakladajúci členovia a ostatní členovia), pričom všetci členovia ÚPVO majú v rámci fungovania združenia rovnocenné postavenie a rovnocenný hlas.
výkonná rada, predseda ÚPVO
Výkonná rada je výkonným orgánom ÚPVO. Členovia výkonnej rady sú volení členmi ÚPVO z pomedzi osôb – odborníkov v oblasti VO – ktorých nominujú jednotliví členovia ÚPVO. Z členov výkonnej rady je členmi združenia zvolený predseda ÚPVO. Výkonná rada pracuje v prospech ÚPVO na dobrovoľnej báze s cieľom rozvoja a zlepšovania postavenia a kvality ÚPVO. Predseda a členovia výkonnej rady ÚPVO vystupujú v mene ÚPVO navonok. Aktuálne má výkonná rada 5 členov.
členovia výkonnej rady ÚPVO
spolupráca v ÚPVO
Členovia ÚPVO pracujú v prospech združenia ako neziskovej organizácie na dobrovoľnej báze v rámci svojich možností.
Jednotliví odborníci sa zúčastňujú práce v rámci pracovných skupín a nastolených tém, alebo sami predkladajú námety na nové témy, ktoré by chceli v rámci platformy ÚPVO otvárať.
Každý člen má rovnaký prístup k informáciám a poznatkom a rovnakú možnosť zdieľať informácie, môže sa zúčastňovať v mene ÚPVO na rôznych podujatiach, byť iniciátorom rôznych aktivít ÚPVO.
ako sa stať členom
ÚPVO kladie na svojich členov odborné požiadavky, ktoré garantujú, že každý z členov má reálnu skúsenosť s procesom verejného obstarávania, aktívne ho vykonáva a snaží sa o neustále zdokonaľovanie v poskytovaných službách.
Členom združenia sa môže stať fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba so sídlom na území SR, ktorá:
- je oprávnená vykonávať činnosti vo verejnom obstarávaní a má uvedený predmet podnikania zapísaný v predmete činnosti verejné obstarávanie,
- v troch rokoch predchádzajúcich roku podania žiadosti o registráciu realizoval potenciálny člen aspoň 1 nadlimitnú a 1 podlimitnú zákazku, prípadne realizoval 2 nadlimitné zákazky. V prípade, že potenciálny člen nebol vo vestníku označený ako kontaktná osoba verejného obstarávateľa, dôkazom o realizácií verejného obstarávania je potvrdenie od verejného obstarávateľa o realizácií verejného obstarávania,
- získala odporúčanie členstva od minimálne 2 zakladajúcich členov,
- čestne prehlási, že sa bude riadiť pravidlami členstva a Etickým kódexom Únie profesionálov verejného obstarávania.
- uhradí ročný členský poplatok do 5 dní od doručenia rozhodnutia združenia o prijatí za člena združenia na účet združenia.
V prípade, ak Vám informácie obsiahnuté na tejto stránke nepostačujú pre rozhodnutie, či sa stať členom Únie profesionálov verejného obstarávania (ÚPVO), kontaktujte ktoréhokoľvek člena výkonnej rady ÚPVO.
Ak máte záujem stať sa členom ÚPVO, stačí formálnym alebo neformálnym spôsobom požiadať o členstvo napr. prostredníctvom e-mailu na adresu info@upvo.sk alebo využitím nášho kontaktného formulára. V žiadosti je potrebné uviesť Vaše skúsenosti v oblasti verejného obstarávania – a preukázať tak minimálne požadované skúsenosti v súlade so stanovami ÚPVO (minimálne 2 nadlimitné zákazky alebo minimálne 1 nadlimitná zákazka a zároveň minimálne 1 podlimitná zákazka realizované v troch rokoch predchádzajúcich roku podania žiadosti o registráciu).